Nicolas Poussin kimdir, Nicolas Poussin, 15 Haziran 1594 tarihinde Fransa‘da Normandiya bölgesinde Les Andelys’de fakir bir ailede doğmuştur. Genç yaşlarda resimle ilgilendi. İlk resim eğitimini babası Jose Ruíz y Blasco’dan almıştır. 1611 yılında ressam Quentin Varin ile tanıştı ve bu sanatçının teşvikiyle kendini iyice resme verdi.
Onsekiz yaşına basınca 1612 yılında Paris‘e gitti. Orada usta ressamlarla tanıştı. Flaman ressamları Ferdinand Elle ve George Lallemand‘ın stüdyolarında çalışmaya başladı. Anatomi , perspektif ve mimarlık eğitimi aldı. Saray ileri gelenlerinden Fransız mimar Alexandre Courtois‘nın yardımıyla Kraliyet koleksiyonlarını inceledi. Özellikle İtalyan resim ve heykel sanatıyla ilgilendi. Bu arada Raffaello Santi ile Giulio Romano‘nun üslubunu inceledi. 1620’lerin sonlarına doğru sanatının çoğunu, Titian ve Venediklilerden esinlenerek mitolojiye ayırdı.
Bir süre sonra İtalya‘ya giden Nicolas Poussin, Toscana‘ya kadar indi. Fakat muhtemelen sıhhatinin bozulması üzerine bu seyahatini yarıda bırakarak Paris‘e döndü. 1622 yılında Cizvitlerin Kolejini dekore etme işini üzerine aldı. Burada yaptığı eserler, şair Giovan Battista Marino‘nun ilgisini çektiğinden, kolejdeki işi bitince, onun yanında çalışmaya başladı. Bu arada Luxembourg Sarayı’nın dekorasyonunda çalıştı.
1623 yılında Marinonun uyarılarıyla önce Venedik‘e sonra Roma‘ya gitti. Ancak, koruyucusunun 1625 yılında ölümüyle, orada çok yalnız kaldı. Giovan Battista Marino ölmeden önce onu Papa Urbano VIH’in torunu kardinal Francesco Barberini‘ye tavsiye etmişti. Ama Kardinal da Fransa‘ya gittiğinden bu tavsiyenin de bir faydası olmadı. Bütün bu talihsizliklere rağmen Nicolas Poussin yılmadı.
Germanicus’un Ölümü adlı tablosu – 1628
1628 yılında kardinal Francesco Barberini ailesinden aldığı sipariş üzerine Germanicus’un Ölümü adlı tablosunu yaptı. The Martyrdom of Saint Erasmus (1628-29) Ardından 1629 yılında papalık tarafından aldığı tek sipariş olan Aziz Erasmus’un Şehitliği resmini yapmıştır.
Bu dönemde hastalanan Nicolas Poussin, hemşerisi Jacques Dughet’nin evine götürüldü. Orada Poussin’ye, Dughet’nin kızı Anna Maria baktı ve onunla tanıştı. Ardından 1630 yılında evlendiler.
1626 yılında tanıştığı Flaman heykeltraş François Duquesnoy ve ressam Jacques Stella’nın yardımlarını temin etti. Giderek, çalışmalarıyla kazandığı, köklü bir ün elde etti.
Nicolas Poussin’in çalışmalarında en çok rastlanan temalar trajedi ve ölümdür. En önemli eseri Et in Arcadia ego, iki kere resmini yaptığı bir başlıktır ve ussal yaklaşımının bir örneğidir. Bu kompozisyonunda, idealleştirilmiş çobanlar, Et in Arcadia ego cümlesi yazılı bir mezarı incelemektedirler.
Et in Arcadia ego adlı tablosu-1630
1630 yılında ilk resmi siparişi alarak San Pietro Kilisesine dinî bir tablo yaptı. Ertesi yıl San Luca Akademisi’ne üye seçildi. 1635 yılında Kardinal Richelieu’den önemli siparişler aldı.
1640 yılında Paris‘e davet edildi. Saray çevresine girdi ve büyük övgüyle karşılandı. XIII. Louis tarafından kendisine kraliyet ressamı unvanı verildi. Louvre’un büyük galerisinin dekorasyon işlemiyle uğraştı. Siparişler bir birini takip etti. Bu çalışmalar sanatçıyı pek fazla yorduğundan ve Fouquières, mimar Jacques Lemercier ve Simon Vouet’nin entrikaları canına tak eden Nicolas Poussin, Paris‘ten kaçmaya karar verdi ve 5 Kasım 1642‘de tekrar Roma‘ya dönerek ölümüne kadar orada kaldı.
Buna rağmen Fransa ile ilgisini kesmedi. Oradan aldığı siparişleri yapıyor ve Paris‘e yolluyordu. Bu arada San Luca Akademisi’nde kendisine önemli bir görev vermek istedilerse de kabul etmedi.
1648’de, klasik manzara geleneğinin mihenk taşı haline geldi ve bir dizi manzara resmi yaptı.
Şimdi Louvre Müzesi‘nde bulunan Diyojen ile Peyzaj adlı tablosunu 1648 yılında yaptı. Bu resim, suyu elleriyle içen bir adamı gördükten sonra son dünyevi eşyası olan kasesini bırakan filozof Diyojen‘i gösterir
Diyojen ile Peyzaj adlı tablosu – 1628
Klasisist (Klasisizm) ressam Nicolas Poussin, çalışmalarında ağırlıklı olarak duruluk, mantık ve düzen ön plana çıkarılır ve hatları, renge yeğler. Çalışmaları, 17. yüzyılın baskın Barok tarzına karşı bir alternatif olarak görülür. Eserleri 20. yüzyıla kadar, Jacques Louis David, Jean Auguste Dominique Ingres ve Paul Cézanne gibi klasik odaklı sanatçılara ana ilham kaynağı olmuştur.
Jacques Louis David, Fransız Devrimi sırasında “Poussinesque” olarak bilinen bir tarzı yeniden diriltti. Bunun nedeni kısmen, devrim liderlerinin, saltanatın manasızlığının ve baskısının yerini Cumhuriyetçi ciddiyetin ve yurttaşlık düşüncesinin almasını istemesidir. Bu durum en çok; Jacques Louis David‘in, kendi prensipleri için oğullarını feda eden Brutus‘un onların cesetlerini aldığı tabloda ve Jean-Paul Marat‘ın ölümü tablosunda bellidir.
Nicolas Poussin, 1630 yılında Anne-Marie Dughet ile evlendi, eşi 1664 yılında öldü. Çocuğu olmadı ancak sonradan bir ressam olup Poussin soyadını alan kayınbiraderi Gaspard Dughet’yi (Gasparo Duche) evlat edindi.
Hayatının son yıllarında ellerinin şiddetli titremesi resim yapmasına mani oldu. Nicolas Poussin, 19 Kasım 1665 tarihinde Roma, İtalya‘da 71 yaşında ölmüştür. Poussin’nin cenazesi, San Lorenzo in Lucina Kilisesi’nde gömüldü.
Günümüzde Nicolas Poussin‘nin resimleri, Louvre Müzesi‘nde ona adanan bir galeride (2 kat, oda 14) bulunmaktadır.