Nikolaus Otto kimdir, İçten yanmalı motorun atası olan ve dört zamanlı ateşleme sırası kullanan ilk motoru üretti.
Nikolaus Otto, 10 Haziran 1832 tarihinde Almanya‘da doğmuştur. Babası Otto küçükken öldü. 1948 yılında 16 yaşında iken eğitim hayatını sonlandırdı. Geçimini bakkallık yaparak sağlamaya çalıştı. Daha sonra Frankfurt‘ta tezgâhtarlık yaptı. Bundan sonra da pazarlamacılık yaptı. Daha sonra Köln‘e taşındı.
1859 yılında Etienne Lenoir (1822-1900) tarkömürlü motoru ilk kez gördükten sonra içten yanmalı motorlarla ilgili deney mahiyetinde çalışmalar yapmaya başladı. Otto bu motorun sıvı bir yakıtla çalıştırılması halinde daha kullanışlı olacağını fark etti. 1861 yılında ilk motorunu imal etti. Kısa bir süre sonra bir karbüratör yaptı; patent için yaptığı başvuru daha önceden benzer bir alet icat edilmiş olduğundan reddedildi.
Çalışmasını Lenoir’in yaptığı motorun iyileştirmesine yöneltti. Lenoir’in iki zamanlı motorundan farklı olarak, dört zamanlı çevrimle çalışan yeni bir tip motor yapmaya çalıştı. 1862’de dört zamanlı motorun çalışır bir modelini hazırladı. Ancak ateşleme sisteminden kaynaklanan güçlükler yüzünden bu motor üzerindeki çalışmaları bıraktı. Onun yerine; gazla çalışan, geliştirilmiş bir “iki zamanlı atmosferik motor” geliştirdi. 1863’te icadının patentini aldı ve kendisini maddi bakımdan destekleyecek Eugen Langen‘le ortak oldu.
1864 yılında Köln‘de ilk motor üretim şirketini kurdu. Daha sonra Eugen Langen ile “N.A. Otto & Cie.”i kurdu. Üretikleri motor 1867‘de Paris Dünya Fuarı”nda altın madalya kazandı. Bu başarı satışlarının çoğalmasını sağladı ve şirketin kârı yükseldi. 1872’de fabrika yönetimine deneyimli bir mühendis olan Gottlieb Daimler‘i motor üretiminde yardımcı olmak üzere işe aldılar.
İki zamanlı motoru iyi satmalarına rağmen, Otto, ateşleme sistemi nedeniyle verimli çalıştıramadığı, dört zamanlı motor üretimine yeniden dönmeyi düşündü. 1876 yılının başlarında ateşleme sistemini geliştirmeyi en sonunda başardı ve böylece kullanılabilir, dört zamanlı, dakikada 180-200 devir yapabilen bir motor yapabildi. Bu model ilk kez Mayıs 1876’da ortaya çıktı ve ertesi yıl patent aldı. Dört zamanlı motorun üstün verimliliği ve etkin çalışması satışlara yansıdı. On yıl içinde 30.000’in üzerinde satıldı.
Otto’nun motoruna Alman patent dairesinin vermiş olduğu belge, 1886’da bir patent davası sonucu geçersiz hale geldi. Alphonse Beau de Rochas 1862’de temel olarak aynı özelliklere sahip bir icat için Fransa‘da bir patent almıştı. Fakat Rochas’ın bu icadı o zamanlar kullanılır bulunmamıştı. Otto icadını Rochas’ın icadından bağımsız gerçekleştirmişti. Otto’nun şirketi patenti kaybetmesine rağmen üretimlerine devam etti.
1882’de Gottlieb Daimler, Otto’nun firmasından ayrıldı. Otto’nun yapmış olduğu motoru taşıt araçlarında kullanılabilir hale getirmeye kararlıydı. 1883 yılına gelindiğinde, motorun dakikada 700-800 devirle çalışmasını sağlayan bir ateşleme sistemi geliştirdi. Daimler ayrıca motoru hafifletmek için de çalışmalar yaptı. 1885‘de ürettiği motorlardan birini bir bisiklete bağladı, böylece ilk motosikleti yapmış oldu.
Ertesi yıl Daimler, ilk dört tekerlekli otomobili icat etti. Aynı zamanlarda Karl Benz, üç tekerlekli Otto’nun dört zamanlı motoruna benzer bil geliştirdi ve pazarlamaya başladı. Gottieb Daimler’de ürettiği otomobillerini pazarlıyordu. En sonunda Benz ve Daimler şirketi birleşerek ünlü Mercedes-Benz markasının doğmasına neden olacak Daimler-Benz Şirketini kurdular.
Nikolaus Otto, icadını yapana kadar tüm motorlar dıştan yanmalı motorlar yani yakıtın ayrı bir bölmede yandığı motorlardı. Nicolaus Otto’nun iki arkadaşı ile birlikte1864 yılında kurduğu N. A. Otto & Cie. şirketi bugünde Deutz AG. ismi ile devam etmektedir.
Otto’nun ilk atmosferik motoru, 1867 yılının mayıs ayında tamamlandı. 5 yıl sonra Gottlieb Daimler ve Wilhelm Maybach ile Otto çevrimi veya 4 zamanlı çevrim fikrini ürettiler.
Nikolaus Otto, 28 Ocak 1891 tarihinde Köln, Almanya’da 59 yaşında ölmüştür.